Avbryt

Kontonr 739-7516

Om Vasastan BK

Vasastan BK – Vår stadsdel, vår klubb
Vasastan BK bildades på Torsgatan 81 en ljummen vårkväll 2004 av ett kompisgäng för att få spela fotboll tillsammans. Samtliga spelare hade meriter från högre serier och ett bultande hjärta för stadsdelen Vasastan. De första stapplande stegen gjordes på Kristinebergs grusplan i en legendarisk match mot storklubben Samba sockor.

VBK var tidigt ute i digitala kanaler, på sociala medier, och var även en av de första klubbarna i Sverige som hade en egen app. Nytänkande och återkommande uppmärksamhet i lokalpress gjorde att föreningen blev något av ett“poplag”.
Fler duktiga fotbollsspelare sökte sig till klubben vilket gjorde att avancemang uppåt i seriesystemet var ett faktum. Det bidrog också till möjligheter att växa som förening, VBK utökades 2012 med ett damlag och ett pojklag.

Idag är vi en liten klubb med ett stort hjärta där steget från ordföranden till vänsterbacken aldrig är långt. För oss är glädjen och kärleken till fotbollen alltid i centrum.
Vi tror att olika erfarenheter är positivt – hos VBK är alla välkomna!

Följ med våra äventyr här på vår hemsida men även på Instagram och Facebook. Forza VBK!